Diensten
Je bent ondernemer en je hebt teksten nodig voor je website, nieuwsbrief, flyer of social media. Of er moet voor je organisatie of klant snel en vakkundig een interview worden geleverd en die bestaande teksten kunnen ook wel een opfrisbeurt of check gebruiken.
Dan kun je natuurlijk zelf achter je computer kruipen óf je schakelt iemand in die daar haar beroep van heeft gemaakt. Een stuk efficiënter en met het resultaat dat je voor ogen hebt, zodat jij je kunt richten op dingen waar jij goed in bent.
Welke content je ook nodig hebt, verzin het en ik schrijf het. Daarnaast kan ik je ook helpen bij het wereldkundig maken van jouw verhaal naar de pers en bijstaan met communicatie-advies of socialmediastrategieën.
Verder heb ik een netwerk van fotografen en webdesigners met wie ik samenwerk. Handig voor als je naast tekst ook gelijk foto’s of een nieuwe website nodig hebt.
Ik vindt dat een goede tekst duidelijk, pakkend en stijlvol is, de juiste informatie bevat en de spelling, grammatica en interpunctie op orde heeft. Zag je het? Goed opgemerkt, ‘ik vind’ is niet met –dt. Vaak lees je daar snel overheen en zeker in je eigen teksten kunnen dit soort foutjes er wel eens insluipen. Daarom corrigeer of redigeer ik als redacteur graag jouw bestaande teksten of herschrijf deze als je er zelf even niet uitkomt.
Mensen houden van verhalen. Of het nu in de kroeg of bij de koffiemachine is, bijna alles wordt uitgewisseld in de vorm van een verhaal. Als storyteller help ik je met het vertellen van jouw eigen verhaal of je organisatieverhaal. Of dat nu op social media, je website of in promotiemateriaal is.
Een boodschap blijft beter hangen als je er een verhaal van maakt en een merk wordt een beleving als je doelgroep er deelgenoot van wordt: je creëert op een magische wijze verbinding tussen mensen. Klinkt dat als hocus pocus of ben je benieuwd hoe ik dat dan doe? Neem contact met me op.
Voordat ik eigen baas werd werkte ik jarenlang als journalist voor onder meer Elsevier en Metro. Heb je een artikel nodig dat de diepte ingaat? Of een interview dat blijft hangen? Ik bijt mezelf graag ergens in vast en onderzoek alles tot op de bodem.
Heb je eigenlijk wel eens bijgehouden hoeveel e-mails je op een dag verstuurt? En hoe makkelijk er foutjes in je tekst kunnen sluipen?
In mijn workshop Zakelijk Schrijven geef ik tips & trics zodat jij, je collega’s of medewerkers voortaan ook tekstexperts zijn. De workshop duurt maximaal 1 uur en ik geef deze op locatie, dus bij jou op kantoor of in je eigen vergaderruimte.
– aandacht en oprechte interesse in jouw verhaal
– snelle levering van teksten, ik stop pas als het af is
– het vertalen van complexe onderwerpen naar een toegankelijke en prettig leesbare tekst
– duidelijke taal en uitstekende kennis van het Nederlands (en Engels)
– betrouwbaarheid en zorgvuldigheid
– ervaring in de meest uiteenlopende branches
-ik denk met je mee om ervoor te zorgen dat jij jouw doel bereikt
– de identiteit van jouw bedrijf/organisatie of klant vastgelegd in een duidelijk verhaal
– jouw bedrijf of mededeling met een verrassend en motiverend persbericht en via de juiste kanalen onder de aandacht
– meer klanten via je website
– jij hoeft je geen zorgen te maken over die posts op social media
– mensen kiezen jouw nieuwsbrief uit al die nieuwsbrieven in hun inbox om wél te lezen
– jouw magazine gaat niet rechtstreeks de kattenbak in
– lof over die inspirerende column, blogpost of dat voorwoord met jouw naam eronder (maar uit mijn pen – als ghostwriter)